Anders Matthesen – en fantastisk oplevelse

Anders_Matthensen_Fjer_Presse

Anmeldelse af Anders Matthesen “Anden” – Stand-up I Aalborg Kongres & Kultur Center d. 27. Oktober.

Af Laura Andersen.

Anders Matthesen er netop nu ude på Danmarks turne med sit nye show. Showet varer ca. 1 time og 45 minutter og indeholder en lang række jokes, noget sang, et indblik i hans liv og tanker, hans syn på mennesker og generelt verdenen. Det starter stille og roligt ud med kun ham, men senere tager han brug af nogle kulisser og redskaber. I løbet af showet deler han bl.a. også ud af sit sangtalent med os i salen, hvilket var en rigtig fed detalje. Ud fra showet kan man tydeligt høre, at han er blevet voksen. Der er mere dybde i hans show end tidligere, men det gør det skam kun sjovere.

Matthesen er en klog mand, og det formår han at udtrykke gennem showet. Han udtrykker sine meninger om hverdagsting, som vi i salen kan relatere til. Han kommer som et eksempel også ud med hans holdning til serien ’De unge mødre’, og lever bestemt op til ens forventninger og skuffer på ingen måde publikum, som bryder ud i grin og klapsalver konstant.

Da jeg kommer ind i salen og finder min plads, banker mit hjerte ret hurtigt. Jeg har længe glædet mig til, at se hans show og nu er han endelig nået frem til Aalborg Kongres & Kultur center. Jeg ser frem til 1 til 2 timers underholdning, hvor jeg kan koble min hjerne fra og bare nyde det og forhåbentlig grine uafbrudt.

Efter ca. 10 minutters venten går tæppet ned, og ud kommer Anders, og jeg kan mærke, at jeg allerede sidder med det største smil på mine læber.

Jeg synes det er den sjoveste oplevelse længe. Jeg sidder tilbage helt imponeret og er nærmest helt stolt over ham, at han kunne levere sådan et show. Han når virkelig ud til publikum og får os med. Jeg elsker, at showet giver et indblik i, hvordan han er som person og ikke kun som komiker. Han er meget ærlig i det han siger, og han ligger ikke skjul på, hvad hans holdning er til forskellige ting. Han er meget afslappet på scenen og det gør automatisk at jeg føler mig mere tilpas, hvilket gør at jeg kan nyde showet fuldt ud.

Efter showet har jeg helt ondt i min mave af at grine så meget, og jeg kan kun anbefale at tage ind og se hans nye show, da jeg synes det er det sjoveste jeg længe har oplevet. Det er bestemt alle pengene værd.