Danskerne vil date på festival

fac4ab51-f4ff-4434-bdbe-be34d70d3a17-main_image_email
Roskilde Festival er skudt i gang, og det betyder musik og øl i lange baner, men også flirt og dating. Der er nemlig kærlighed i luften på festivalpladsen. En ny undersøgelse fra Wilke foretaget på vegne af teleselskabet 3 viser, at 43 % af danskerne vil bruge dating-apps mere på festivaler end i hverdagen

Mere end 130.000 glade festivaldeltagere samles i denne uge til årets Roskilde Festival, og udover et stjernespækket program er der også en god chance for at finde den eneste ene på festivalen. Hver fjerde dansker vil nemlig i højere grad prøve at finde kærligheden via dating-apps på festivalen, end hvis de var derhjemme. Hele 56 % anser festivaler som et nemmere og mere uforpligtigende sted at mødes med en date, og 34 % af de adspurgte danskere siger også, at de vil være mindre kræsne og dermed mindre fordomsfulde på festivaler, når de skal mødes med date.

Hvis kærligheden skal blomstre, skal mobilen virke

Hos 3 kan man mærke, at mobilerne bliver brugt flittigt til blandt andet dating apps.3 har derfor øget kapaciteten på Roskilde Festival i 4G-netværket i området med 3,5 gange mere frekvensmængde end i 2016, opsat en ny mobilmast i East City og flere antenner i monitortårnene ved Orange Scene.

”Vores opgave er meget simpel. Vi skal sørge for at festivalgængerene har den helt optimale netværksoplevelse. Så hvis kærligheden skal blomstre, så skal mobilen virke – og det sørger vi for med 14 master solidt placeret rundt på festivalen – og et netværksteam som monitorerer pladsen i døgndrift”, siger Stefan Ring Støhrmann, som er ansvarlig for 3’s netværkopsætning på Roskilde Festival.

Top 3 over festivaldeltagernes foretrukne dating-apps:

#1 Tinder

#2 Happn

#3 Dating.dk

 

Om undersøgelsen

Undersøgelsen er gennemført af analysebureauet Wilke for teleselskabet 3 i juni 2017 og er repræsentativt fordelt blandt danskere over 18 år. Der er gennemført i alt 500 interviews med danskere, der har været på musikfestival inden for de sidste fem år.

25% af de adspurgte er singler

32% i et forhold

40% er gift

1% ser en uforpligtende

0,6% ønsker ikke at oplyse

 

Spørgsmålene lød således:

Ville du/bruger du dating apps mere på festivaler end normalt?   

  • Ja, i høj grad 11%
  • Ja, lidt 32%
  • Nej 57%

Føler du, at det er nemmere og mere uforpligtende at mødes med en date fra en dating app på en festival end derhjemme?

  • Ja 56 %
  • Nej 11%
  • Der er ingen forskel 17%
  • Ved ikke 16%

Er du/eller vil du være mindre kræsen med dem, du matcher med på festivaler end normalt?

  • Ja 34%
  • Nej  60%
  • Ønsker ikke at oplyse 5%

3 på Roskilde Festival 2017
Ved årets Roskilde Festival er 3 eksklusiv partner inden for mobiltelefoni.
3 bidrager med:

  • Et udvidet mobilnetværk med ekstra kapacitet bl.a. i ’Pitten’ foran Orange Scene
  • 12 opladningsstande med gratis opladning til alle (medbring selv ladekabel)
  • 10 loungemøbler med indbyggede stik til opladning (’fast charging’)
  • En 3Reload-stand på festivalpladsen med gratis opladning til alle (’fast charging’) og ’mobile aid’, hvis mobilen strejker eller er blevet væk. Standen ligger i Trade Zone på festivalpladsen
  • En ’fast track’ app udviklet i samarbejde med VOLT og Roskilde Festival
  • Med app’en kan festivalgæsterne bestille mad og drikke hos udvalgte boder via mobilen og gå direkte til udlevering i den valgte bod
    • App’en bruger lokationsbaseret data og viser nærmeste boder med ’fast track’
    • Brugeren kan gemme sine betalingsoplysninger i app’en eller betale med MobilePay
    • Appen kan downloades til iOS og Android her: bit.ly/2sY8nTh – iOS
comments